Tuesday 5 April 2011

FLYERS A4 SIZE

Flyers atau Risalah Perniagaan yang biasa ditempah ialah bersaiz A4 (210mm x 297mm) dan saiz A5 (148mm x 210mm). Perbezaan Flyers dan Pamphlets ialah Flyers tidak berlipat tetapi Pamphlets berlipat. Harga yang ditawarkan ini hanya untuk Cash Terms sahaja dan khusus untuk pelanggan-pelanggan online. 

Kebiasaannya harga Flyers kalau mengikut Offline Market Price adalah 3-5 kali ganda lebih tinggi dari yang saya paparkan dalam blog ini. Yer lah.. Offline Market Price biasanya adalah untuk pasaran tender dengan jabatan-jabatan kerajaan ataupun dengan syarikat-syarikat korporat yang mana term pembayarannya adalah credit.. (HUTANG).. 

Ada yang sebulan baru dapat bayarannya.. ada yang dah masuk 3 bulan pun tak dapat-dapat bayarannya. Tu belum masuk karenah birokrasi lah.. kronisme lah.. Macam-macam hal yang menyakitkan jiwa.. Adatlah kan bila kita terlibat dengan perniagaan yang menawarkan PERKHIDMATAN. Termasuklah perkhidmatan 'menahan sabar' dari kecerewetan, kelembapan servis mereka dan sebagainya..

So, oleh kerana blog ini khusus untuk saya memasarkanan produk printing secara ONLINE, separuh daripada 'Penyakit2' tadi dapatlah sedikit sebanyak dikurangkan.. Dan kos perbelanjaan merawat penyakit-penyakit itu juga dapat dijimatkan. Thats why i boleh offer u'olls dengan harga murah gedebak macam nih.  Apa2 halpun kita try ikut resam orang Cina berniaga.. u nak i punya servis, u bayar cash... no money no talks.. hehehe.. lebih kurang aa tuu.. Orang kata Melayu ni mudah nau kesian.... Betul ke?
 
SENARAI HARGA FLYERS
Full Colours Offset Printing
Saiz A4


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...